Legenda DACIA a inceput cu…
Constructia Uzinei de Autoturisme Pitesti a început în 1966, la Colibasi, judetul Arges. Dupa semnarea unui contract de licenta între Renault si statul român în 1968, începe fabricatia modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat în 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12. Între anii 1970-1980, Dacia dezvolta o întreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Începând din anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% româneasca, Dacia Nova si de restructurarea întreprinderii într-o societate de productie si strategie si 7 filiale comerciale. În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. În acelasi an întreprinderea a obtinut Certificatul de atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001 si a înregistrat recordul de productie (106.000 unitati)
SCURT ISTORIC DACIA
-
1966-Constructia Uzinei de Autoturisme Pitesti
-
1968-Contract de licenta cu Renault; Dacia 1100 (Renault 8 )
-
1969-Dacia 1300 berlina (Renault 12)
-
1973-Dacia 1300 Break
-
1975-Dacia Pick Up
-
1978-Încetarea contractului de licenta
-
1987-Dacia 1320
-
1991-Dacia 1325 Liberta
-
1992-Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina
-
1995-Dacia Nova
-
1998-Automobilul cu nr. 2.000.000; ISO 9001
-
1999-Dacia devine o marca specializata a Grupului Renault
-
2000-Dacia SupeRNova
-
2003-Dacia Solenza
-
2004-Dacia Logan
-
2006-Dacia Logan MCV
…Pentru prima oara in istoria acestei marci, Dacia a prezentat, in premiera mondiala, la Salonul de la Geneva, un show car. Este vorba de Logan Steppe, un concept care dezvaluie preocuparile celor de la Renault pentru dezvoltarea unui nou model, MPV, plecand de la actualul Logan...