www.Ro1918.com
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

www.Ro1918.com

Eclipsa a trecut...scoate-ti ochelarii!
 
AcasaCăutareUltimele imaginiÎnregistrareConectare

 

 Despre Henri Coanda

In jos 
2 participan?i
AutorMesaj
MortalLove

MortalLove


Numarul mesajelor : 23
Varsta : 32
Localizare : Craiova
Data de inscriere : 14/11/2008

Despre Henri Coanda Empty
MesajSubiect: Despre Henri Coanda   Despre Henri Coanda Icon_minitimeVin Noi 14, 2008 8:35 pm

Henri Coanda
inventatorul avionului cu reactie
S-a nascut la 7 iunie 1886, in Bucuresti. Tatal sau, Constantin Coanda, era originar din Craiova. A fost legat de Oltenia prin bunicii de la Perisor, localitate unde a venit de mai multe ori. Henri Coanda a urmat Colegiul „Sf. Sava” din Bucuresti si Liceul Militar din Iasi, apoi Scoala militara de artilerie din Bucuresti, pe care a absolvit-o in 1905. A studiat la Scoala superioara de aeronautica si constructii mecanice de la Paris, dar si la Liege, Montefiore.

In 1967 a fost incununat cu titlul de Doctor Honoris Causa al Institutului Politehnic Bucuresti, a devenit membru al Academiei Romane (1970), presedinte al Institutului pentru Creatie Stiintifica si Tehnica Bucuresti (1971), membru al Societatii Aeronautice Engleze. Fiind preocupat de tanar de probleme de aeronautica, realizeaza, de-a lungul anilor, in tara si in strainatate, numeroase inventii si prototipuri, studiind intens acest domeniu. A construit modele de rachete (1906), macheta de avion cu motor, racheta cu combustibil solid, planoare, a studiat fenomenele aerodinamice din jurul aripilor (pe un stand original construit cu ajutorul lui Gustave Eiffel si Paul Painleve si montat pe o locomotiva de exploatare); a realizat primul avion cu reactie din lume, incercat de el la Issy-les – Moulineaux, Franta, in 1910, la 16 decembrie si prezentat la Salonul International de Aeronautica de la Paris; un avion bimotor in 1911, avioane militare construite in Anglia (1911 - 1914), aparate de ochire pentru avioane (1911), tun fara recul, rezervoare si cisterne de beton pentru combustibili, case prefabricate, instalatii pentru desalinizarea apei de mare. A avut peste 250 de brevete de inventie. S-a ocupat si cu cercetarea fenomenului devierii unui fluid in alt fluid, numit „efectul Coanda” (1934). A efectuat cercetari numeroase in mecanica fluidelor, publicand articole stiintifice in toate domeniile pe care le-a studiat. Dintre inventiile sale, 33 se bazeaza pe cercetari fundamentale originale, ceea ce ii confera o mare autoritate stiintifica marelui inventator roman.

Henri Coanda a murit la 25 noiembrie 1972, la Bucuresti.
Sus In jos
MortalLove

MortalLove


Numarul mesajelor : 23
Varsta : 32
Localizare : Craiova
Data de inscriere : 14/11/2008

Despre Henri Coanda Empty
MesajSubiect: Re: Despre Henri Coanda   Despre Henri Coanda Icon_minitimeVin Noi 14, 2008 8:39 pm

Inventii si descoperiri

Platformă mobilă pentru experimente aerodinamice. Dispozitivul era montat pe un tren, iar experimentele se desfășurau în mișcare, la o viteză de 90 km/h, pe linia Paris-Saint Quentin. Astfel a putut face determinări cantitative aeronautice, folosind un tunel de vânt cu fum, o balanță aerodinamică și o cameră fotografică specială, de concepție proprie. Datorită acestor experimente a stabilit un profil de aripă funcțional pentru viitoarele sale avioane.
1911: În Reims, Henri Coandă prezintă un avion dublu motor cu o singură elice.
1911-1914: În calitatea sa de director tehnic al Uzinelor Bristol, Henri Coandă proiectează câteva avioane "clasice" (cu elice) cunoscute sub numele de Bristol-Coandă. În 1912 unul dintre ele câștigă premiul întâi la Concursul internațional al aviației militare din Anglia.
1914-1916: Henri Coandă lucrează la Dalauney-Belleville Airplanes în Saint Denis. Aici proiectează trei tipuri de aeronave, dintre care cel mai cunoscut este Coandă-1916, cu două elici apropiate de coada aparatului. Coandă-1916 este asemănător cu avionul de transport Caravelle, la proiectarea căruia de fapt a și participat.
Invenția unui nou material de construcție, beton-lemnul, folosit pentru decorațiuni (de exemplu la Palatul culturii din Iași, ridicat în 1926, decorat în totalitate cu materialul lui H. Coandă)
1926: În România, Henri Coandă pune la punct un dispozitiv de detecție a lichidelor în sol. E folosit în prospectarea petroliferă.
În Golful Persic inventatorul român construiește un echipament oceanic de depozitare a petrolului extras departe de malul mării.
Efectul Coandă. Primele observații le face cu ocazia studierii primului avion cu reacție din lume, Coandă 1910. După ce avionul decola, Henri Coandă observă că flăcările și gazul incandescent ieșite din reactoare tindeau a rămâne pe lângă fuzelaj. Abia după peste 20 de ani de studii ale lui și altor savanți, inginerul român a formulat principiul din spatele așa-numitului efect Coandă, numit astfel de profesorul Albert Metral.
Sus In jos
Admin
Admin
Admin


Numarul mesajelor : 367
Data de inscriere : 22/02/2008

Despre Henri Coanda Empty
MesajSubiect: Re: Despre Henri Coanda   Despre Henri Coanda Icon_minitimeVin Noi 14, 2008 10:05 pm

Bravo!
Sus In jos
http://www.Ro1918.com
MortalLove

MortalLove


Numarul mesajelor : 23
Varsta : 32
Localizare : Craiova
Data de inscriere : 14/11/2008

Despre Henri Coanda Empty
MesajSubiect: Re: Despre Henri Coanda   Despre Henri Coanda Icon_minitimeVin Noi 14, 2008 10:08 pm

Admin a scris:
Bravo!
Multumsc frumos Smile sper sa le placa si la restu.
Si aici este o poza cu primul avion cu reactie construit de Henry Coanda Despre Henri Coanda Coanda_1910
Si poze cu inventator Despre Henri Coanda Coanda2
Despre Henri Coanda Henri_Coand%C4%83
Sus In jos
Continut sponsorizat





Despre Henri Coanda Empty
MesajSubiect: Re: Despre Henri Coanda   Despre Henri Coanda Icon_minitime

Sus In jos
 
Despre Henri Coanda
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» CITATE DESPRE DACIA SI DACI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
www.Ro1918.com :: Romania Pitoreasca :: Istoria Aviatiei Romane si Escadrila Alba-
Mergi direct la: